vineri, 30 septembrie 2011

Care Routine: Face

Hey ♥

Acum un an scriam pe blog despre rutina mea de ingrijire a tenului si in urma cu cateva zile, m-am gandit ca ar fi timpul sa fac un update. Am adunat produsele pe care le folosesc momentan si am comparat lista cu cea de anul trecut. Nu mica mi-a fost mirarea sa observ ca produsele sunt aceleasi, s-au schimbat doar ambalajele sau forma de prezentare a unora dintr ele.

Nu am avut niciodata o rutina care sa tina atat de mult, de cele mai dese ori, obisnuiam sa mai schimb, sa introdus produse noi sau sa renunt la cateva din cele pe care le foloseam prea des. Acum am ajuns in sfarsit sa am o rutina pe termen mai lung si sa vad in sfarsit rezultate.

Se vad rezultate? Totally yes! Nu stiu daca e de vina rutina sau faptul ca mi-am si schimbat putin regimul alimentar, renuntand intre timp la unele alimente pe care le consider daunatoare.. dar cert e ca tenul meu arata mult mai curat acum si pot in sfarsit sa privesc in oglinda fara sa-mi doresc un strat de fond de ten. It feels good.

Nu am vorbit niciodata clar despre ce probleme are tenul meu, dar cea mai grava cred ca a fost o acnee usoara. Nu am avut probleme foarte mari, dar imi era imposibil sa ies din casa fara fond de ten. That hard.. :( Asa ca m-am hotarat sa va prezint rutina mea completa, cu toate produsele noi pe care le-am mai adaugat la cea veche si cateva cuvinte pe scurt despre fiecare pas, respectiv produs folosit.

Demachierea

Ajung acasa destul de tarziu, dupa cateva ore bune de stat intr-un mediu nu tocmai curat si avand de-a face cu microbi multi. Nu sar niciodata peste pasul asta, il consider la fel de important ca oricare din ceilalti, nu neaparat cel mai important..

Ca produse, folosesc lotiunea demachianta de la Elmiplant pentru ten uscat/sensibil. Asta in timpul toamnei/iernii, iar vara intotdeauna schimb cu lotiunea Elmiplant pentru ten normal/mixt, din cauza ca transpir mai des iar tenul secreta mai mult sebum.


Folosesc lotiunea atat pe ten cat si pentru ochi, nu imi trebuie una speciala pentru fiecare parte a fetei, consider ca e suficienta aceasta. Pentru ochi, 2 dischete din bumbac sunt suficiente, indiferent cat de mult machiaj as purta, demachiantul isi face treaba exemplar, cel putin pentru mine. Pe ten, demachiantul il folosesc cu un buretel special pentru demachiere, care imi ofera si o usoara exfoliere.. Cel putin, eu simt ca astfel, tenul e curatat mai in profunzime.


Curatare

Demachiantul nu e niciodata suficient, avand in vedere mediul in care stau zilnic si praful cu care dau nas in nas in fiecare dimineata cand plec spre facultate. Asa ca intotdeauna imi curat tenul suplimentar cu produse care sa imi asigure ca prosopul de fata ramane curat dupa ce ma sterg de apa.

Produse pentru pasul acesta folosesc 2 diferite. Le alternez, in functie de cerintele tenului meu, sunt zile in care unul mi se pare prea puternic, altele in care celalalt mi se pare prea putin. Folosesc sapunul de la Dove (acum il am pe cel lichid) pentru zilele in care imi doresc o curatare mai usoara, si cleanserul de la Vichy pentru datile in care simt ca tenul are nevoie de o curatare mai intensa. Pe amandoua le aplic cu buretelul cu care m-am demachiat inainte, absolut, dupa ce il spal de fdt si praful ramase in urma demachiatului.


Hidratare

Poate cel mai important pas, dupa parerea mea, hidratarea e o nevoia atat a tenului uscat cat si a celui mixt/gras. Eu imi simt tenul pregatit pentru culcare dupa aplicarea cremei de fata sau pregatit pentru un machiaj nou :D

Produsul pe care il folosesc de 1 an este crema de fata de la Elmiplant, pentru ten uscat sau sensibil, cu lapte de bumbac. Pe langa mirosul incredibil de delicat pe care il are, nu imi lasa fata "grasa" si il consider produsul perfect pentru tenul meu. Cel putin din cate am incercat pana acum.


Ingrediente ale produselor pe care le-am specificat pana acum? I don't quite care, din mai multe puncte de vedere. In primul rand, tenul meu are rezultate bune.. Nu o sa le schimb doar pentru ca la sfarsitul listei apare un ingredient putin mai iritant.. In al 2lea rand, le folosesc de 1 an deja si nu am avut nicio reactie negativa la niciunul din ele, macar sa fie ele cauza problemelor mele. Cand traim in lumea in care traim momentan, mi se pare ipocrizie sa am grija la ingredientele produselor, cand cumpar mezeluri, tigari sau sucuri acidulate (nu fumez, nu mananc mezeluri, e un exemplu general valabil). Pana la produsele pentru ten, cele mentionate dauneaza mai grav. - asta e un of muult mai vechi al meu, felt the need to get it out!

Exfolierea

Tenul are nevoie din cand in cand de o exfoliere mai severa, o curatare cat mai in profunzime, iar pentru asta, eu folosesc metoda naturala pe care v-am prezentat-o acum 1 an.. Un amestec pe discheta de vata intre zahar si suc de lamaie, apoi, prin miscari circulare, curat intreg tenul, cu exceptia zonei ochilor, a buzelor, si aripile nasului.

Repet actiunea de 2 ori pe saptamana, pentru ca nu vreau sa il chinui prea tare si nici nu e indicat, din cate stiu.


Un alt produs aditional rutinei mele de ingrijire e crema de galbenele. Descoperita acum 1 luna, o folosesc in special in zonele extra-sensibile, cum ar fi aripile nasului, in cazul meu, si buzele.. Desi folosesc produse pentru tenul uscat, zonele respective tot dau semne ca se exfoliaza, imi apar mici "insule" uscate, care strang fondul de ten si arata inestetic. Crema de galbenele in schimb imi rezolva problema asta extraordinar de bine, si ma bucur ca am descoperit-o chiar inainte de toamna/iarna.

That's kind of it, rutina mea de ingrijire a tenului. Nu consider ca e suficienta, pentru ca, daca imi continui stilul de viata de acum 1 an, imi dau seama ca produsele nu impiedica aparitia problemelor.. Asa cum e si normal, un demachiant, un sapun si o crema de fata obisnuite nu vor vindeca niciodata problemele grave ale tenului. Evit mancarurile care stiu ca imi fac rau, care stiu ca imi cauzeaza aparitia problemelor pe ten si imi cauzeaza disconfort. Incerc sa beau multe lichide, nu neaparat apa, dar insist cu ceaiuri, cappuccino, supe si ciorbe cat mai naturale. It works, dar e nevoie de rabdare si multa multa munca, mai ales cand te confrunti cu un ten predispus la probleme de genul.

Nu stiu cat v-a fost de ajutor postarea asta, dar vroiam de mult sa fac un update al rutinei, tinand cont ca in sfarsit am observat niste rezultate demne de luat in calcul. Nu am pus poze before & after pentru ca nu ma simt confortabil sa le postez, dar am, si imbunatatirile se observa imediat :)


Voi aveti si alti pasi in rutina voastra sau sariti vreunul din ei?

PS: pentru unele produse, gasiti review pe blog :) unele poze sunt de acum 1 an, altele de acum cateva luni.

PS2: Nu uitati de giveaway-ul cu premiu surpriza! Mai aveti timp pana pe 10 octombrie sa trimiteti inscrierile voastre intr-un comentariu la postarea respectiva!


Puteti sa-mi trimiteti mailuri pe laurenscaffe(at)ymail(dot)com
Va pup!
XOXO.