sâmbătă, 1 octombrie 2011

Let's Talk: Music

Hey ♥

Ati ras da? V-ati amuzat? :)) Probabil ati observat ca am publicat din greseala postarea fara niciun cuvant scris, doar titlul, dar pregatisem deja ceva pentru azi, era scrisa, si apoi am sters-o, m-am razgandit si am schimbat subiectul. Presupun ca a ramas tot publicata si intr-un final, a aparut :))

Am apucat sa o sterg, asa ca acum o scriu pe bune :D No jokes this time :))


M-am plictisit de rant-uit in atatea postari de "Let's Talk", asa ca azi am cautat un subiect mai "cool down", cu care sa fiu si eu de acord, ca parca mi-am creat o imagine de "nu suporta nimic si pe nimeni" :)) Am ajuns pana la urma la muzica, asta probabil din cauza serialelor.. Zau daca nu-mi place mai mult muzica decat actiunea propriu zisa.. Am ajuns sa imi iau soundtrackuri complete si sa ascult melodiile de 2-3 ori pe zi, de la cap la coada..

De cand eram mica, am tot schimbat stilurile muzicale care imi placeau.. Imi amintesc si acum cand cumparam casete din oras, si ascultam Aqua, Andre sau Asia.. Aveam 10-11 ani si stiam versuri pe de rost, la orice melodie in voga pe vremea aceea, ma intreba lumea :D

Apoi am mai crescut si odata cu schimbarea scolii, am intrat in contact cu alte genuri de muzica, de la RnB, hip-hop, pana la pop, pop rock. Nu-mi amintesc exact ce cantareti/cantarete/grupuri imi placeau, dar, ca orice fata de varsta mea atunci, imi placea Christina Aguilera, Britney Spears si N'Sync. Acum ma amuz, cand imi amintesc ce efort depuneam sa strang toate revistele in care apareau, sa le decupez pozele si sa le lipesc in caiete :)) Aveam adevarate albume foto cu grupurile preferate..

Apoi am ajuns la liceu, unde, se presupune ca am mai crescut. Not that much, inca nu cunoscusem multe genuri muzicale si nu stiam spre ce sa ma indrept. Dar ma simteam atrasa de pop si am ramas inca de atunci, cu placerea de a asculta melodii celebre acum 7-8 ani.. Atat romanesti, cat si straine, desi in perioada aceea, aparuse deja Youtube si deci accesul mult mai usor la anumite stiluri diferite :D Ce-mi amintesc si merita mentionat e Rihanna, Beyonce, Jay-Z, etc..

Dupa atatia ani de ascultat muzica diferita, am dat nas in nas cu muzica din seriale. Bineinteles, conteaza foarte mult serialul in sine, pentru ca nu orice melodie, orice stil, se potriveste.. Nu mai ascult melodiile comerciale de la televizor pentru ca nu mai am rabdare si nici nu simt ca imi mai inspira ceva, ca sa nu mentionez de-a dreptul, ca nu-mi transmit niciun sentiment. Momentan ascult soundtrackurile Grey's Anatomy, Gossip Girl, Vampire Diaries. Majoritatea melodiilor se potrivesc foarte tare cu stilul meu personal, si desi nu intotdeauna imi plac versurile, persoanele care se ocupa cu alegerea muzicii in cele 3 seriale, gasesc cele mai frumoase linii melodice. Zau de nu cred asta!

Melodii comerciale? Doar Rihanna, Beyonce, Mary J Blige, Alicia Keyes, stilul asta e cel mai apropiat de mine :)

Spre surprinderea mea insa, am mai descoperit un stil care initial nu mi-a placut, dar playerul meu are un playlist special creat cu melodii de genul acesta. Reggae. Nu ma declar fana, nu ascult decat foarte rar, dar am gasit cateva melodii care imi plac mult mult si le ascult constant..

Faptul ca am trecut prin atatea etape in stabilirea unui stil muzical care sa ma reprezinte, consider ca m-a ajutat sa cresc, sa imi dau seama ca am fost in continua schimbare inca de cand am intrat in scoala si am inceput sa merg zilnic intr-un loc cu oameni de varsta mea, cu un anturaj anume.. M-a ajutat foarte mult in momente in care credeam ca nu pot face fata (aveam o melodie pe care o ascultam inainte de fiecare proba la bac), sunt melodii care imi dau putere, ma intristeaza, ma fac sa zambesc, sa dansez, ma fac sa-mi exprim sentimentele mult mai usor si sa ma descarc. Nu cred ca as rezista vreo zi fara sa ascult macar 1 data o melodie.. Iar daca ar fi sa aleg doar una, as alege probabil un amestec de cateva secunde din mai multe melodii care imi sunt dragi..

Cunosc in schimb, oameni care pur si simplu nu asculta muzica deloc. Nu pot sa spun ca nu ii inteleg, dar dupa mult timp, mi-am dat seama ca muzica e importanta, chit ca nu o ascult mereu, e important, cel putin pentru mine, sa mearga undeva, in surdina, cateva note muzicale.. Conteaza foarte mult atmosfera care se creaza in jurul unei melodii, in jurul unui cantec placut..

Si pentru ca nu vreau sa va bombardez cu 100 de videos luate de pe Youtube si sa va blochez browserele, incarcand la playere, m-am gandit in schimb sa va pun doar linkul, alaturi de numele cantaretului si a melodiei, bineinteles cu serialul de unde le-am gasit. Beyonce sau Alicia Keyes le puteti gasi oriunde, melodiile din seriale sunt mai greu de reperat si de gasit, asa ca vreau sa va las sa ascultati cateva dintre cele care mi-au ramas intiparite in minte si am reusit sa le gasesc.

Voi ce fel de muzica ascultati? Ce muzica va inspira cel mai mult?


Puteti sa-mi trimiteti mailuri pe laurenscaffe(at)ymail(dot)com
Va pup!
XOXO.