duminică, 23 octombrie 2011

DIY: Brush Cleaning

Hey ♥

Postarea asta a stat in draft mai bine de 1 luna si n-a mai apucat sa "vada lumina zilei". Nu stiu de ce, am tot amanat-o si am lasat-o balta, dar m-am gandit ca poate ar fi de folos cuiva. Nici nu apucasem sa fac pozele cand am intentionat sa o scriu si am spalat pensulele fara sa strang material pentru postare. Insa zilele trecute am scapat o pensula pentru fardul de pleoape de la ELF si cum a necesitat spalare, am profitat de ocazie sa fac si pozele :D Sper sa va fie de ajutor cat de cat felul in care imi spal pensulele.

AS: Aceeasi rutina o folosesc atat pentru pensulele de ochi cat si pentru cele de fata.

Nu am pensule de foarte mare valoare, sau extraordinar de bune, dar sunt foarte folositoare si ma ajuta fara sa ma dezamageasca niciodata :) Ma descurc foarte bine cu ele si, desi mi-ar placea sa am un set mai "bun" calitativ, cele pe care le am sunt suficiente pentru moment.. Le spal la aproximativ 2-3 saptamani, pe toate, cele pentru blush si bronzer o data la 1-2 saptamani, depinde de cat de des le folosesc. Le depozitez intr-un dulap inchis, pe care il deschid doar atunci cand ma machiez, deci sunt in siguranta in ceea ce priveste praful sau alti microbi din aer care ar putea sa se prinda in ele.. De cand mi-am rearanjat colectia de produse, am reusit sa fac rost de 2 borcanase available pentru pensule si m-am hotarat sa le despart pe cele de ochi de cele pentru fata.. Mi se par mult mai aerisite asa si usor de gasit, mereu imi pierdeam din pensulele pentru ochi printre cele mari de fata.

De ce aveti nevoie:
  • apa calduta (nu fierbinte, nu foarte calda.. potrivita)
  • sapun lichid/sampon de preferat pentru piele/par uscate
  • balsam pentru par uscat
  • ulei de masline
  • pensule murdare!
Pensula cu care am vrut sa fac demonstratie nu era murdara, doar mi-a picat pe jos, dar asta e un motiv suficient de intemeiat sa o spal ca la carte :D - cat de funny arata amprentele mele pe ea?? :))

Perii tind sa fie mai aspri dupa fiecare spalare, asa ca trebuie sa am grija sa nu ii agresez prea tare. De aceea folosesc produse pentru par uscat, pentru ca au tendinta sa fie mai hidratante, mai uleioase si astfel sa protejeze mai bine firele pensulelor.

Ca sa le spal cat mai bine si sa nu uit vreun produs in aplicare, urmez mereu aceiasi pasi.. De exemplu, intai spal pensulele pentru ochi dupa rutina bine stabilita, le trec pe rand prin fiecare pas, le pun la uscat, apoi trec la cele de fata, aceiasi pasi.

Rutina mi se pare foarte simpla si pare sa functioneze foarte bine pana acum.
  1. Umeziti bine pensula care e la rand;
  2. Folositi o cantitate potrivita de sampon/sapun lichid.. Eu am folosit un sapun lichid obisnuit, doar pentru a scoate murdaria din fire.. Aleg intotdeauna sa folosesc palma pentru ca mi-e mai usor fata de situatia in care as folosi un recipient;
  3. Cu miscari circulare si stanga/dreapta (sau sus/jos, depinde cum priviti) "amestecati" cu pensula in cantitatea de sapun folosita, pana iese toata culoarea din ea. Repetati pentru pensulele pe care le-ati folosit mai des sau cele care au fost folosite pentru culori inchise sau sidefate. Ele ies cel mai greu;
  4. Clatiti pensula, cu jetul de apa curgand in palma, aceleasi miscari circulare/sus/jos cu pensula. NU intoarceti niciodata pensula astfel incat apa sa curga direct in ea! Pe langa faptul ca perii nu vor mai avea aceeasi forma din cauza presiunii apei, lipiciul care a fost folosit poate sa se dizolve si ramaneti cu o pensula "cheala" - it happened to me!
  5. Ca ulei de masline, eu folosesc un produs care de fapt e ulei de corp. Nu imi place cum se simte pe piele si nici cum miroase, asa ca il folosesc numai pentru spalatul pensulelor. Mi-e foarte usor sa il dozez pentru ca are sistemul pe care il vedeti in poza, 2 "puff"-uri sunt suficiente pentru o pensula de ochi; Pentru cele de fata folosesc in general 3-4 puffuri maxim. Aceleasi miscari cu pensula in palma, apoi clatit din nou :D
  6. Apoi aplicati o cantitate suficienta de balsam in palma, asta trebuie sa stabiliti voi in functie de dimensiunile fiecarei pensule pe care o spalati. La unele e posibil sa aveti nevoie de putina cantitate, la altele va trebui sa aplicati dublu. Repetati miscarile si apoi clatiti bine bine de tot.
(cam asa arata uleiul de corp de care va scriam mai sus - se vede in imaginea 3)

Probabil ca stiti deja cum se usuca pensulele. Exista cateva reguli foarte simple de care ar trebui sa tineti insa cont de fiecare data si va recomand sa nu va abateti de la ele. Eu le-am gasit pe net, prin tutoriale, si abia dupa ce am tinut cont de ele, mi-am dat seama de diferenta care se vede in pensula.
  • Nu uscati niciodata pensula la foehn/sursa de caldura/geam deschis/calorifer - orice sursa care usuca brusc.
  • Nu lasati pensulele cu firele in sus la uscat. Apa se scurge catre zona unde sunt lipite si daca se dizolva lipiciul de acolo, well.. not good :))
  • Nu le lasati intr-o zona de circulatie intensa, unde e posibil sa se ridice particule de praf, ca atunci chiar ati muncit degeaba la spalatul lor
  • Nu le tineti intr-un loc inchis (dulap) pentru ca riscati sa va treziti cu ele mucegaite
Eu aleg sa folosesc un prosop, acelasi de fiecare data, pentru ca unele dintre ele au firele colorate si pateaza.. Prosopul il spal dupa fiecare uscare, dar tot ramane patat, imi cer scuze daca in poze se observa petele pe el :) Nu-mi place sa le las firele chiar pe prosop, asa ca varful il trag putin catre marginea etajerei pe care le pun, iar restul ramane normal, ca apa sa fie absorbita de prosop si sa se usuce mai repede. In functie de anotimp sau de temperatura din casa, timpul de asteptare pana se usuca e de aproximativ 1-2 zile, depinde si de marimea pensulei si de desimea firelor ei.

Cam asta se intampla cu toate pensulele mele la un interval de aproximativ 3 saptamani. Nu le spal mai des pentru ca nu le folosesc decat pentru tenul meu si intotdeauna pe un ten curat. Le tin intr-un loc ferit de praf sau alti germeni din aer, v-am spus asta mai sus, si nu consider ca trebuie spalate mai des in conditiile astea :D

Sper ca v-a fost de ajutor postul, sau macar v-a dat idei sa va imbunatatiti (sau nu) procesul de spalare al pensulelor.


Puteti sa-mi trimiteti mailuri pe laurenscaffe(at)ymail(dot)com
Va pup!
XOXO.