miercuri, 17 august 2011

Care Routine 01: Hair

Hey!

Nu-mi amintesc sa mai fi facut pana acum vreo postare despre rutina mea de ingrijire a parului si m-am gandit ca ar putea si interesanta. Bineinteles, mi-am pus in plan si pentru ten si corp, dar dureaza mult pana adun toate produsele, asa ca merge incet.


De cand ma stiu, am avut parul normal, cu tendinte de ingrasare la 2-3 zile de la spalat.. Il spal cam de 2x/saptamana, la interval de maxim 3 zile; am incercat sa mai raresc spalarile, se spune ca, cu cat sunt mai rare, cu atat parul tinde sa se ingrase mai putin. Mai mult de 3 zile insa nu pot sa il las, pe langa faptul ca incepe sa se ingrase, nu e deloc igienic, parul capteaza mult praf si microbi in timpul zilei, indiferent de cum il purtam si ma gandesc doar ca seara il pun pe perna unde sta si tenul.. How clean is that?!

Am firul foarte subtire si destul de rar, dar e lung si deci, cand il spal, imi ia ceva timp pana termin. Nu are deloc volum (thank you not, mother nature for that!), iar a doua zi dupa spalare, nu am cea mai interesanta coafura.. Unde mai puneti ca e si fin si rar :)) Asa ca trebuie sa am grija si ce produse de styling folosesc, cu cat incarca mai mult firul de par, cu atat mi se "lipeste" de cap mai repede si mai usor.


SAMPONUL


Pana acum am incercat mai toate firmele care se gasesc in hipermarketuri.. Nu pot sa spun ca am gasit un sampon pe care il folosesc de mult timp, dar imi plac mult cele de la Garnier Fructis si Naturals. Samponul de regula il schimb la 2 sticlute, in sensul ca imi cumpar Garnier Fructis, de exemplu, de 2 ori, apoi il schimb cu altul, pentru ca parul se obisnuieste si samponul nu mai are acelasi efect.

Parul, ca si pielea, e diferit de la persoana la persoana si sampoane care pentru anumite persoane functioneaza, mie imi dau efectul invers. De exemplu, am incercat produsele de la Pantene, multa lume le lauda si erau multumiti de rezultate.. Am incercat Syoss, Clear, Head&Shoulders, Shauma, Herbal Essences.. Toate au dus la matreata dupa aproximativ 2 saptamani de spalari, indiferent de tipul de sampon ales..

Singurele sampoane cu care m-am inteles sunt cele de la Garnier, like I said, dar la fel, le alternez destul de des.. La mine, pentru ca am parul lung, o spalare inseamna 2 samponari, nu mult produs, ca il clatesc destul de greu din cauza ca se incurca rau, iar o sticluta imi ajunge cam 1 luna, maxim 1 luna si ceva. Acum sunt pe la jumatatea unei sticlute de Garnier Naturals pentru par tern, cu Orhidee.

Tip pentru parul gras: daca vreti sa se ingrase mai greu, la a doua samponare stati cam 1-2 minute cu spuma in par, intre timp puteti sa va terminati dusul sau melodia (in caz ca, si voi cantati la dus), apoi clatiti, si continuati cu balsam, daca folositi :)



BALSAMUL


Desi am un par cu tendinte de ingrasare, nu pot sa nu folosesc si balsam pentru ca se incurca destul de rau la spalat si altfel se rupe.. Nu aleg neaparat un balsam din aceeasi gama cu samponul, rar se intampla sa le am pe amandoua la fel, de obicei imi place sa merg spre balsamuri pentru par uscat. Nu folosesc produsul pe toata lungimea firului de par, evit radacinile si incerc sa insist in special in zona varfurilor.. Las produsul in par aproximativ 1-2 minute, pana ma spal pe fata (I always do that! :))) apoi il clatesc normal & I'm done :D

Prefer balsamurile de la Garnier, dar m-am inteles destul de bine si cu Dove la capitolul asta. Momentan am pe terminate o sticluta de Garnier Naturals pentru par foarte uscat cu Unt de Karite, cred ca o sa-l schimb cu unul pentru par fin.


MASCA DE PAR

Recunosc, nu folosesc.. Don't ask why, pur si simplu nu am vazut nicio imbunatatire si am incercat cateva acum cativa ani. Nu am observat nici sa-mi fi facut bine, dar nici rau, asa ca am renuntat si pana acum, mi-a mers foarte bine cu rutina asta.


Serul pentru varfuri deteriorate - Avon Advance Techniques


Am incercat doar serul de la Avon Advance Techniques pentru varfuri si l-am declarat holy grail de la prima sticluta. Am consumat deja vreo 4, deci I'm a fan.. Momentan nu mai am deloc (de vreo 3 luni) si ma multumesc doar cu balsamul, dar cum gasesc o modalitate sa comand, abia astept sa il primesc! Il folosesc la fiecare spalare, un "puff" e suficient pentru varfurile mele si merg putin spre radacini, dar nu mult.. Nu face minuni, nu va asteptati sa nu mai aveti varfuri deteriorate sau despicate, dar prelungeste perioada intre tunsori si mie imi place lucrul asta. Plus de asta, mi se pare ca da un luciu sanatos varfurilor mele.


PRODUSE DE STYLING


Pentru ca am parul fin si imi place sa mi-l indrept si sa-mi fac bucle, trebuie sa folosesc si produse care sa ma ajute sa-mi metin coafura in timpul zilei. Singurul produs pe care il folosesc este fixativul si in cantitati destul de reduse, de cele mai multe ori doar la varfuri, rar merg spre radacini. Nu-mi place sa fie prea incarcat parul si am impresia ca ii da un aspect neingrijit, uscat, daca fac exces de produs, mai ales ca am firul subtire, fin, si imediat se ingreuneaza de la particulele de fixativ.

Preferatul meu pana acum a fost fixativul de la Taft (imaginea din stanga), dar momentan il folosesc pe cel de la Garnier Fructis.. Mi se pare ok, nu exceptional, dar suficient de bun pentru cerintele mele si pentru pretentiile pe care le-as putea avea de la un produs de styling in conditiile raportului calitate/pret al acestuia.

Flat Iron & Curling Iron?

Guilty pleasure :)) Nu mereu, nu zilnic, pentru ca am descoperit "the messy bun", care e mult mai lejer de purtat, in special vara. Probabil o sa il pastrez si pe perioada iernii, dar imi place sa port caciuli (suna ciudat?! :))) asa ca atunci sunt nevoita sa imi las parul desfacut si o sa incerc sa-l aranjez cu placa/ondulatorul. Iarna mai merge, macar nu sunt 40 de grade afara si nu-mi "prajesc" parul la soare :D


Imi pare rau ca nu am avut poze personale pentru postarea asta, I really am, dar in momentul de fata, majoritatea produselor (cu exceptia fixativului), sunt pe terminate si ar fi insemnat sa va arat poze reale cu sticlute aproape goale.. Where's the fun in it? Asa ca mai bine am cautat produsele pe net, le vedeti clar si fara probleme.

Sursa foto: images.google.com - just type in the product.


Voi mai folositi si altfel de produse in rutina voastra de ingrijire a parului?


Puteti sa-mi trimiteti mailuri pe laurenscaffe(at)ymail(dot)com
Va pup!
XOXO.